دکور

دکور

دکور

دکور

بهترین تخت های کودک و نوجوان برای اتاق خواب فرزند شما

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید سرویس خواب کودک را دارید، باید قبل از اینکه به سایت ها یا فروشگاه ها برای خرید آن بروید به یک سری از سوالات پاسخ دهید تا تکلیفتان با خودتان روشن شود که دقیقاً برای رفع چه نیازی قرار است این سرویس خواب خریداری شود؟

 

 

سرویس خواب

 

 

این که نوزاد شما قرار است در حقیقت کجا بخوابد؟ اگر اتاق خاصی برای او در نظر گرفته‌اید، آن اتاق دارای چه ابعادی است و یا اینکه تا چند ماهگی قرار است فرزند شما پیش شما بخوابد و از چه زمانی قرار است اتاق خواب او را جدا کنید و هزینه ای که می‌خواهید برای خرید سرویس خواب پرداخت کنید تا چه مقدار است و تا چند وقت قرار است در خانه مورد نظر خود بمانید و تا چه هنگام قرار است از این سرویس خواب برای فرزند خود استفاده کنید؟

 

 

سرویس خواب

 

تمام این ها سوالاتی است که جواب دادن به آنها بسیار مهم است و شما را برای خرید سرویس خواب روشن‌تر می‌کند تا هزینه ای که برای سرویس خواب کودک پرداخت می‌کنید هدر نرود و شما از خرید خود پشیمان نشوید و بهترین خرید و انتخاب را داشته باشید.

 

 

 

خیلی از خانم هایی که در بازار سیسمونی و سرویس خواب کودک دیده می‌شوند و به دنبال سرویس خواب کودک هستند تجربه ای در زمینه خرید وسایل نوزاد ندارند و به علت این بی تجربگی و عدم آگاهی باعث می شود که به حرف فروشنده ها که بیشتر آنها تنها قصد فروش وسایل خودشان را دارند گوش ‌کنند.

 

 

سرویس خواب

 

ولی در این مقاله سعی داریم نکات لازم برای یک خرید مناسب را در اختیار شما قرار دهیم تا شما جزو کسانی باشید که با آگاهی به فروشگاه ها و مراکز خرید پا می گذارید و هیچگاه از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

خیلی از وسایلی که به شما برای سیسمونی پیشنهاد می شود بلافاصله بدون استفاده می‌شوند و شما فقط هزینه اضافی برای آن پرداخت کرده و پشیمان می شوید. هرچه قیمت وسیله بیشتر باشد با توجه به وضع کنونی بازار و درآمدها پشیمانی شما هم بیشتر خواهد بود.

در عین حال تخت نوزاد یکی از گران ترین وسایلی است که در سیسمونی ها قرار داده شده است و اگر تنوع رنگ و طرح تخت را در نظر نگیریم به طور کلی تخت نوزادان به سه دسته تقسیم می شوند:

 

سرویس خواب 

 

 

تخت های نوزاد و نوجوان

این دسته از تخت ها اغلب بزرگ هستند و بسیار جا گیر می باشند و خود این ها به دو دسته تقسیم می شوند. یکی از این دو دسته برای نوزادان تهیه می‌شوند که قرار است تا سه یا چهار سالگی از این تخت استفاده شود که معروف هستند به تخت نوزاد - نوجوان که تا 10 سالگی می توان از آنها استفاده کرد.

این محدوده سنی که ذکر شد باز هم بستگی به رشد و عوامل ژنتیکی فرزند شما دارد. اگر فرزند شما بیش از حد رشد داشته باشد ممکن است فقط تا هفت سالگی بتواند از این سرویس خواب استفاده کند.

 

 

سرویس خواب

 

 

اگر قصد خرید تختی مانند تختی که برای شما ذکر شد را دارید باید اتاق جدایی برای کودک خود در نظر بگیرید. تخت هایی که گفته شد معمولا همراه دراور و کمد و بوفه فروخته می‌شوند که برای چیدمان اتاق نوزاد بسیار مناسب هستند.

با توجه به تقاضای بالایی که برای سرویس خواب نوزاد - نوجوان وجود دارد، شرکت های مختلف برای ساخت این نوع سرویس خواب اقدام کرده اند و تنوع این ها بسیار بالا است.

 

سرویس خواب 

 

 

تخت نوزادی

بعضی از تخت های نوزادی در دوطرف خودشان دارای میله هایی هستند که ارتفاع 70 سانتی متر دارد که مانع افتادن کودکان از تخت می شوند. در یک طرف تخت میله ای که قرار دارد متحرک است و به سمت بالا و پایین میرود که مادران بتوانند کودک را به راحتی در آن تخت قرار دهند و زیاد خم نشوند.

 

همانطور که در ابتدای صحبت گفته شد باید هنگام خرید سرویس خواب برای نوزاد خود در نظر بگیرید که تا چه وقتی قرار است فرزندتان پیش شما بخوابد و از چه زمانی تصمیم دارید اتاق وی را جدا کنید.

 

 

سرویس خواب

 

اگر قصد دارید که آن را تا قبل از یک سالگی در اتاق جداگانه بخوابانید و فضایی برای قرار دادن تخت او در خانه شما وجود دارد احتمالاً شما مجبور می‌شوید که بعد از چهار سالگی تخت او را عوض کنید.

در نظر داشته باشید که اگر سرویس خوابی که تهیه می‌کنید شکل خیلی خاص و ویژه ای داشته باشد و دارای تمام ابزار کناری در کنار تخت خواب باشند وقتی که فرزند شما بزرگ شد و نیاز شد که تخت خواب او را تعویض کنید مجبور می‌شوید که کل سرویس خواب را تعویض کنید زیرا نمی توانید به راحتی تختی را با سرویس کمد و بوفه و دراور هماهنگ کنید.

 

 

 

اگر شما قصد دارید با یک تیر دو نشان بزنید و تختی که برای فرزند خود خریداری می‌کنید هم مناسب دوران کودکی آن باشد و هم بتواند در هنگام نوجوانی از آن استفاده کند باید طرح و رنگ آن به گونه‌ای باشد که با میل کودک شما سازگار باشد.

 

 

سرویس خواب

 

یعنی طرح‌هایی که بسیار کارتونی و فانتزی هستند احتمالا برای یک فردی که به سن نوجوانی می رسد جذابیتی ندارد و در عین حال سرویسی که خیلی ساده و بزرگ و رسمی باشد برای کودک زیاد مناسب نیست و در اتاق احساس راحتی و کودکی مورد نیاز را ندارد.  پس سعی کنید حد فاصل بین این دو سبک را انتخاب کنید تا مجبور نشوید با گذر زمان و بزرگ شدن فرزندتان تمام سرویس خواب را تعویض کنید.

 

وقتی که می خواهید تخت هایی را خریداری کنید که دارای میله های محافظ هستند دقت کنید که فاصله میله ها بیشتر از 10 سانتی متر و کمتر از 5 سانتی متر نباشد که سر و دست کودک شما در آن گیر نکند.

 

 

سرویس خواب

 

دقت کنید میله ها و تخت هایی که در سرویس خواب به کار رفته‌اند شکستگی یا ترک خوردگی نداشته باشند. پیچ و مهره هایی که در تخت به کار رفته است باید به گونه‌ای مخفی شده باشد تا دست کودک شما زخمی نشود و در دسترس کودک شما قرار داشته باشد.

سعی کنید تختی خریداری کنید که باز و بسته کردن آن توسط خود شما انجام شود و نیاز نباشد که هر بار شخصی که برای این کار قرار دارد به منزل شما بیاید تا تخت را باز یا بسته کند.

 

 

سرویس خواب

 

انواع تخت و پارک های بازی

همانطور که از اسم این نوع تخت ها هم پیدا است این تخت ها دو کاره هستند که قسمت بالایی آنها تختی است که جای مناسبی برای کودک در هنگام نوزادی می باشد و قسمت پایین این تخت ها هم برای بازی کودکان طراحی شده است. این نوع تخت ها دارای پارچه یا توری هستند و ایمنی زیادی برای نوزادان دارد.

 

سرویس خواب

 

 

همچنین این تخت ها خیلی راحت جمع می شوند و می توانید به راحتی آن ها را جابجا کنید. در بین انواع مختلف این تخت ها تخت موزیکال هم قرار دارند که جذابیت آنها برای کودکان بسیار زیاد است.

به خاطر قابلیت جابجایی آسان این تخت ها شما می توانید در طول روز هر جایی که مشغول به کار هستید آنرا قرار دهید تا کودک شما در نزدیکی شما باشد و بر آن تسلط داشته باشید و هم کار خودتان را انجام دهید.

 

 

سرویس خواب

 

اگر تمایل به خرید تخت و پارک دارید به این نکات توجه کنید:

  • قابلیت های مختلف تخت و سرویسی که خریداری میکنید را حتما از نظر کارایی بررسی کنید.

  • سعی کنید حتما شیوه جمع شدن و باز شدن تخت را آموزش ببینید.

  • مطمئن شوید سرویس ‌خوابی که تهیه می‌کنید در صندوق عقب ماشین شما جا می شود و برای حمل و نقل آن مشکلی نخواهید داشت.

  • سعی کنید تختی را خریداری کنید که مقاومت زیادی داشته باشد و جنس پارچه یا تور آنها را حتماً بررسی کنید.

 

سرویس خواب

 

گهواره ها و تخت های کنار مادر

این دسته از تخت ها گستردگی و تنوع بسیار زیادی دارند. به علت اینکه این نوع تخت ها در اتاق مادر قرار می‌گیرد با سایر تخت ها تفاوت هایی دارد. یکی از این تفاوتها اندازه آن است که اغلب کوچک تر از سایر تخت ها هستند. در واقع گهواره ها تخت هایی هستند که کوچک می باشند و قابلیت حرکت دادن دارند که باعث کمک به خواب نوزاد می شوند. گهواره ها از قدیم الایام مورد استفاده خانواده ها قرار می گرفته است و به علت رضایتمندی خانواده‌ها از آن هنوز هم کارایی خودشان را دارند.

 

سرویس خواب

 

 

یکی از ویژگی هایی که گهواره های جدید دارند و بسیار مثبت است قابلیت تنظیم ارتفاع گهواره ها می باشد. شما در هر ارتفاعی که قرار داشته باشید یعنی چه بر روی تخت و چه بر روی زمین می توانید ارتفاع گهواره را تنظیم کنید تا کودک در تیررس و در دسترس شما باشد.

 

 

سرویس خواب

 

اگر منزل شما کوچک است و نمی توانید اتاق جدایی برای کودک خود قرار دهید و قرار است آن را پیش خودتان بخوابانید گهواره ها گزینه بسیار مناسبی برای شما هستند. البته سایز این گهواره ها باعث می شود شما بتوانید فقط شش ماه از آن استفاده کنید و بعد از آن مجبور هستید که تخت دیگری برای کودک خود تهیه کنید.

 

 

سرویس خواب

 

برای خرید گهواره ها حتما در نظر بگیرید که استحکام آن مناسب باشد و تشک و لحاف مناسبی برای آن انتخاب کنید و طوری آن را در کنار هم قرار بدهید که مانع تکان خوردن گهواره نشوید. از جمله ویژگی های مثبتی که گهواره های جدید دارند این است که می شود پایه های آن ها را به تخت مادر قفل کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.