دکور

دکور

دکور

دکور

کتابخانه های کوچک و زیبا در دکوراسیون منزل،نحوه چیدن کتاب

بسیاری از افراد برای زیباتر جلوه دادن دکوراسیون منزل و محل کار و زندگی خود به دنبال یک سری ایده خاص هستند که بتواند آنها را خاص تر و زیباتر جلوه دهد و دکوراسیون آنها منحصربه‌ فرد نشان دهد.

 

 

کتابخانه

 

بیشتر خانم ها بسیار حساس هستند که وسایلی که در خانه آنها قرار میگیرد فقط مختص خود آنها باشد و در هیچکدام از منزل دوستان آشنایان نظیر آن پیدا نشود. به همین خاطر بسیاری از افراد سعی دارند تا حتی در محیط های کوچک خود و با هزینه‌های کم یک ظاهر منحصر به فرد را رقم بزنند.

 

 

کتابخانه

 

البته در بیشتر مواقع تنها هدف موجود زیبایی و جلوه نیست بلکه افراد دوست دارند تا از فضای زندگی و محل کار خود نهایت استفاده و کارایی را ببرند. برای اینکه نسبت به دکوراسیون ها و چیدمان های منحصر به فرد آگاهی بیشتری پیدا کنید پیشنهاد می کنیم مطالب ما را در این مقاله دنبال کنید.

 

کتابخانه

 

یکی از ابزاری که در بیشتر خانه ها دیده نمی شود ولی نمی‌توان جذابیت و خاص بودن آن را انکار کرد وجود کتابخانه ها می باشد. ممکن است در یک خانه هزینه هنگفتی صرف خرید مبلمان خاص و میز ها و دکوری ها بشود اما در یک منزل دیگر با هزینه ی پایین تری تمام این وسایل خریداری شوند اما تفاوت خانه دوم این باشد که در فضای خانه در یک کتابخانه ی بسیار شیک و جذاب قرار داده باشند و در کمال تعجب می بینید که افراد بیشتری به مورد دوم جذب می شوند و در صدد تقلید و شبیه سازی بر می آیند.

 

 

کتابخانه

 

برای اینکه این ایده ها در قسمت های مختلف منزل شما پیاده شود نیاز به یکسری قفسه ها و طبقه ها و فضاهای نگهدارنده دارید که علاوه بر اینکه سبک منزل شما را حفظ می کنند و زحمت های شما را هدر نمی دهند بسیار کاربردی و زیبا هم خواهند بود.

 

کتابخانه

 

شما با استفاده از چند وسیله ساده میتوانید در منزل خود یک اثر هنری خلق کنید. همانطور که در عکس‌های این مقاله مشاهده می کنید با ساده ترین و پیش پا افتاده ترین ابزارها و طرح ها مدل هایی ساخته می‌شود که نظیر آنها در بیشتر محیط ها دیده نمی شود.

 

 

کتابخانه

 

اگر فکر می کنید منزل شما آنقدر کوچک است که دیگر جایی برای وسیله ای مثل کتابخانه وجود ندارد باید بگوییم که سخت در اشتباهید. بلکه شما به خاطر محدود بودن فضای منزل دستتان برای خرید بسیاری از وسایل و دکوری ها بسته است و یکی از مواردی که می توانید با صرفه جویی در فضا و هزینه خریداری کنید و در عین حال باعث زیباتر شدن محیط خانه تان شوید همین کتابخانه است.

 

کتابخانه

 

در دکوراسیون منازل مختلف می توانید با استفاده از کتابخانه های کوچک و زیبا هنوز به منزل مورد نظر سبک فرهنگی و زیبایی را بدهید و هم به یکی از معضلات جدی جامعه که پایین بودن سرانه مطالعه است کمک کنید.

 

 

کتابخانه

 

شاید باورتان نشود اما بسیاری از افراد تنها منتظر یک تلنگر هستند تا به یک سمتی کشیده شوند و چقدر خوب است که تلنگر کشیده شدن افراد به سمت مطالعه را شما بزنید. وقتی ظاهر کتابخانه را طوری جذاب و زیبا قرار دهید که افراد و خودتان به سمت مطالعه و برخورد داشتن با کتاب های مختلف جذب شوند تا حد زیادی به این هدف رسیده اید. تنها خرید و نصب کتابخانه های کوچک و زیبا در منازل شما پاسخگو نیست و شما باید چیدمان مناسبی را هم برای آن در نظر بگیرید.

 

کتابخانه

 

جاکفشی های کوچک برای ورودی خانه های کوچک،کنسول،کشویی

مهمترین فاکتوری که باید در همه محیط ها از جمله منازل، محیط های اداری و سایر قسمت ها باید به آن توجه شود نظم و ترتیب است . راهرو و ورودی هر خانه‌ ای اولین جایی است که مهمان ها پا به آنجا می گذارد و از آن می‌توانند تا حدودی به سلیقه و سبک زندگی افراد آن خانه پی ببرند.

 

 

 

جاکفشی

 

 

شاید مهم ترین بخش یک خانه پذیرایی آن است و سایر قسمت ها اهمیت چندانی ندارند اما باید بدانید از همان بدو ورود باید طوری به محیط و نظم و ترتیب و بها بدهید که مهمان ها را جذب کنید. جاکفشی ها یکی از ابزاری هستند که تا حدود زیادی به مرتب شدن راه‌ روهای منازل کمک می کنند.

 

جاکفشی

 

 

اگر جاکفشی ها ظاهر زیبایی هم داشته باشند علاوه بر نظم دهی به کفش ها می تواند حکم دکوری در راهروی خانه شما را داشته باشند. خیلی ها فکر میکنند به خاطر کوچک بودن بیش از حد محیط جلوی منزل یا راه رو نمی‌توانند از وجود جاکفشی بهره ببرند.

 

جاکفشی

 

 

اما در این مطلب تصمیم داریم تا به شما بگوییم حتی برای این محیط های کوچک هم می توانید جاکفشی های متناسب تهیه کنید.

 

 

 

کنسول های تزیینی جاکفشی های کاربردی

آینه و کنسول ها یکی از اجزایی هستند که به زیبایی بسیار کمک می‌کنند و شما می‌توانید با خرید یک میز کنسول زیبا هم ظاهر منزل را زیباتر کنید و هم داخل آن را به صورت طبقه بندی شده طوری ترتیب دهید که بتوانید به عنوان جاکفشی از آن استفاده کنید. میز کنسول ها با توجه به فضای ورودی خانه شما می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشند. 

 

جاکفشی

 

 

حتی اگر مدل متناسب با ابعاد و سبک منزل شما پیدا نشد نگران نباشید زیرا می توانید طرح مورد نظر خود را سفارش دهید و بخواهید تا برایتان بسازند. شما همچنین می توانید برای زیباتر شدن ظاهر میز کنسول روی آن از لوازم دکوری و جذاب استفاده کند.

 

 

 

 

جاکفشی

 

جاکفشی های کوچک و مقرون به صرفه

 شاید فکر کنید کار دشواری باشد که جا کفشی های منزل خود را خودتان بسازید و تهیه کنید اما باید بدانید که این کار کاملا عملی است و حتی بسیار مقرون به صرفه می باشد. درست کردن این جا کفشی ها اصلا سخت نیست و فقط نیاز به چند تخته چوب دارد که در ابعاد و اندازه های که شما می‌خواهید بریده شده باشند و در کنار آن چکش و میخ و چسب چوب وجود داشته باشد تا بتوانید آن را سر هم کنید و به صورت محکم بسازید.

 

جاکفشی

 

 

جاکفشی های پنهان در دل دیگر مبل ها

بعضی از افراد به صورت کاملا هوشمندانه در ورودی خانه خود صندلی عثمانی قرار می دهند که این صندلی ها ظاهر بسیار خاص و جذابی به محیط می بخشند و در عین حال شما میتوانید داخل این صندلی ها را به جا کفشی تبدیل کنید.

 

 

جاکفشی

 

قرار نیست همه جا کفشی ها شبیه هم باشند و ظاهر مشخصی داشته باشند شما می توانید خودتان هم صندلی های عثمانی و جاکفشی هایی که مد نظرتان را بسازید.

 

جاکفشی هایی از جنس شلف ها

شلف ها یکی از عناصری هستند که در زیبایی خانه ها بسیار تاثیر گذار هستند و استفاده از آنها در قسمت های مختلف خانه بسیار رایج شده است. در قسمت های مختلف به عنوان جاکفشی دکوری کتابخانه و غیره می توانید از این شلف ها استفاده کنید.

 

 

جاکفشی

 

 

اگر چند شلف را روی دیوار نصب کنید می توانید کفش های خود را روی آن بچینید و حتی می توانید با توجه به سلیقه و خلاقیت خودتان مدل های خاصی هم روی آنها پیاده کنید و حتی به صورت مورب روی دیوار قرار دهید.

 

 

جاکفشی

 

جاکفشی های سرتاسری برای ورودی خانه

یکی از کارهایی که می‌توانید برای جا کفشی ها انجام دهید این است که اگر شما دارای کفش های زیادی هستید و نمی‌خواهید جاکفشی های جاگیر که در مدل های مختلف در بازار وجود دارد استفاده کنید می توانید یکی از دیوارهای ورودی را انتخاب کنید و بگویید از کف تا سقف آن را برای شما قفسه بندی کنند تا در آن  کفش قرار دهید.

 

 

جاکفشی

 

این مدل یکی از مدل های خلاقانه است و شما با زدن برچسب روی جعبه کفش ها می توانید ببینید و بدانید که در هر جعبه کدام کفش وجود دارد. حتی می‌توانید از کاغذ کادو های مختلف و خاص برای پیچیدن جعبه ها استفاده کنید که ظاهر را هم حفظ کرده باشید.

 

 

 

جاکفشی های کشویی

یکی از انواع مدل هایی که برای جاکفشی ها در نظر گرفته می شود کفش هایی هستند که مثل کشور در داخل یک کمد قرار دارند و خود شما هم میتوانید کمد دیواری تان را به قسمت های مختلف تقسیم کنید و یک قسمت آن را لباس قرار دهید و قسمت هایی هم که کشو ماانند است را کفش بگذارید.

 

 

 

 جاکفشی

دکوراسیون کتابخانه منازل و نحوه ی چیدمان صحیح کتاب ها

همانطور که در سایر مقالات هم اشاره کردیم بعضی از افراد علاوه بر اینکه کتاب ها را مطالعه می کنند از آنها برای جنبه تزئینی هم استفاده می کنند و سعی می کنند در قفسه هایی که مشرف به پذیرایی هست کتاب هایی با رنگ های متناسب با دکوراسیون و مبلمان را قرار دهند.

 

 

کتابخانه

 

بهتر است کتاب ها با اصول و قاعده چیده شوند تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید و هم جنبه زیبایی و تزئینی را در نظر گرفته باشید. از آنجا که وقتی کتابی در کتابخانه قرار دارد ممکن است چند وقت یکبار مورد مطالعه قرار بگیرد سعی کنید تقسیم بندی و چیدمان کتاب ها به گونه ای باشد که دسترسی آنها راحت باشد.

 

کتابخانه

 

سعی کنید هنگام چیدمان اول کتاب‌هایی که بیشتر با آن سر و کار دارید را قرار دهید و شروع کنید به چیدمان کتابها و سعی کنید با توجه به موضوع یا نام نویسنده ها طبقه بندی ها را انجام دهید. سعی کنید کتاب ها را به صورت عمودی به ترتیب از بزرگ به کوچک قرار دهید که کتاب‌های بلندتر سمت راست باشند و همین طور کوتاه طرح‌ها سمت چپ قرار بگیرند.

 

کتابخانه

 

کتاب های بزرگتر را در زیر و کوچکتر ها را در رو قرار دهید و پشت کتاب روی قفسه بگذاریذ که روی آن ها را به راحتی ببینید و بخوانید. سعی کنید فاصله کتابخانه ها را به صورتی تنظیم کنید که سقف کتابخانه به سقف منزل شما 40 سانتی متر اختلاف داشته باشد.

 

 

کتابخانه

 

بعد از آن کتاب ها را به صورت عمودی و افقی در طبقه بالا قرار دهید و سعی کنید یک چهارپایه تاشو در کنار کتابخانه داشته باشید تا هنگام لزوم بتوانید کتاب های طبقه بالا را هم دسترسی داشته باشید.

 

کتابخانه

 

شاید برای شما جالب باشد که می توانید از قسمت های تو رفته فضای پنجره ها هم به عنوان کتابخانه استفاده کنید و کنار آن ها قاب های تزئینی یا مجسمه های زیبا قرار دهید.

 

خیلی از افراد عادت دارند که وقتی از شلوغی های زندگی شهری به خانه می‌آیند به سراغ کتابخانه بروند تا با مطالعه کتابی که دوست دارند آرامش پیدا کنند. خواندن کلمات داستان ها و اشعار مختلف علاوه بر اینکه اطلاعات شما را بالا می برد می تواند باعث شود که در آن زمان که به مطالعه کردن پرداخت اید جز آن مطلب به مطلب دیگری فکر نکنید و همین قضیه باعث بیشتر شدن آرامش شما می شود.

 

کتابخانه

 

در این مقاله سعی داریم تا به شما آموزش دهیم که چگونه میتوان کتاب، این یار مهربان را در منزل به طوری چیدمان کرد و قرار داد که هم منزل زیباتر شود و هم فضایی را ترتیب دهیم که باعث حس اشتیاق در افراد برای مطالعه کردن بشویم.

 

کتابخانه

 

چیدمان کتابخانه با دسته بندی موضوعی

افرادی که کتابخوان هستند و اهل مطالعه هستند اغلب در محیط زندگی و کار خود کتابخانه‌هایی قرار می‌دهند تا بتوانند کتاب های مورد نیاز و مورد علاقه خود را در دسترس داشته باشند. اگر حتی بهترین کتاب ها در کتابخانه شما قرار داشته باشد اما به صورت نامنظم و شلوغ و بدون حساب و کتاب چیدمان را انجام داده باشید موقع انتخاب کتاب مورد نظر وقت زیادی از شما هدر می رود و ممکن است حتی از مطالعه صرفنظر کنید.

 

کتابخانه

 

پس بهتر است چیدمان به صورتی باشد که شما کاملا آگاه باشید جای هر کتاب در کدام قسمت است و پیشنهادی که در این رابطه برای شما داریم دسته بندی کتابها بر اساس موضوع آنها می باشد. به طور مثال سعی کنید یک طبقه تنها به کتاب‌های شعر و دیوان های شعرای مختلف اختصاص دهید.

 

کتابخانه

 

قفسه دیگر را برای کتاب های علمی و موضوع های مرتبط به هم قرار دهید و به همین صورت با توجه به موضوع های مختلف چیدمان کتاب ها را به صورت منظم انجام دهید.

 

 

تعادل در چیدمان کتاب ها

در چیدمان کتابخانه ای که در محیط خانه شما قرار دارد و در قسمت نشیمن منزل است سعی کنید چند نکته را همیشه مد نظر داشته باشید. اگر در کتابخانه شما تعداد کتاب ها کم است سعی کنید آنها را در حالت خیلی مناسبی بچینید و به صورت متقارن در دو طرفه کتابخانه کتاب ها را قرار دهید.

 

کتابخانه

 

اگر چیدمان را به صورت غیر متقارن انتخاب کنید بهتر است تعداد کتاب ها را برای طبقه های بعدی متفاوت تعیین کنید، یعنی اگر طبقه اول سمت چپ کتاب قراردادید همان سمت از طبقه بالا تعداد را تغییر دهید.

 

کتابخانه

 

سعی کنید در چیدمان رنگ کتاب ها هم مد نظر شما باشد و تناسب و رعایت زیبایی کتاب ها در چیدمان می تواند ظاهر جذاب تری برای کتابخانه شما داشته باشد.

 

چیدمان افقی کتاب ها در کتابخانه

یکی از روش هایی که بعضی از افراد برای کتاب‌های خودشان انتخاب می‌کنند این است که به صورت افقی روی هم بچینند. ما خیلی این روش را توصیه نمی‌کنیم ولی اگر شما تصمیم دارید که حتماً از همین شیوه برای چیدمان استفاده کنید باید یکسری نکات را مد نظر قرار دهید.

 

کتابخانه

 

این روش را هرگز در کارهای فضاهای اداری و رسمی انجام ندهید ولی اگر دوست دارید برای فضای خانه خود این شیوه را پیش بگیرید بهتر است اول ابعاد کتاب‌ها را در نظر داشته باشید و بعد از آن رنگ آنها را مورد توجه قرار دهید.

 

کتابخانه

 

شاید فکر کنید کتاب های آشپزی جایشان در کتابخانه است اما پیشنهاد می کنیم این کتاب ها را روی پیشخوان آشپزخانه بگذارید و روی آنها را هم بپوشانید که خراب نشود. سعی کنید کتاب هایی که نفیس هستند و عتیقه هستند را در بین سایر کتاب ها قرار ندهید زیرا هم از نظر ظاهری با هم همخوانی ندارند و هم باید در نگهداری آنها بیشتر دقت کنید.

 

کتابخانه

 

چیدمان عمودی کتاب ها به ترتیب قد

یکی از بهترین روش هایی که برای چیدن کتابها به شما پیشنهاد می‌کنیم این است که آنها را به صورت عمودی از بزرگ به کوچک قرار دهید. کتاب های بلندتر و در سمت راست و کتاب های کوچک تر در سمت چپ بگذارید و کتابخانه‌ها باید 40 سانتیمتر از سقف فاصله داشته باشند که کتاب‌هایی که در طبقه بالا قرار دارد دچار مشکل نشود.

 

کتابخانه

 

دکوری ها در کتابخانه هم جا دارند

وجود کتاب ها باعث ایجاد یک حس مثبت در منزل می شود و حال شما را بهتر می کند اما برای اینکه این ظاهر جذاب تر شود و یک تنوع در کتابخانه شما به وجود بیاید پیشنهاد میکنیم در کنار این کتابها عکس های خانوادگی یا گلهای طبیعی و یا حتی وسایل دکوری کوچک و جذاب قرار دهید که این زیبایی افزایش پیدا کند.

 

کتابخانه

 

مدل های متنوع کتابخانه های مدرن و خلاقانه،مدل درختی،باکس

در بسیاری از منازل کتابخانه ها علاوه بر کاربرد اصلی آنها که قرار دادن کتاب در نوع خود می باشد جنبه دکوری و زیبایی برای خانه دارند. بسیاری از افراد حتی برای اینکه یک دکوراسیون فرهنگی و مدرن داشته باشند سعی می‌کنند کتابخانه‌ی متناسب با سبک دکوراسیون خود را در خانه  قرار دهند و رنگ کتابها با تم منزل همخوانی داشته باشد.

 

 

کتابخانه

 

 

 

به علت افزایش تقاضا برای کتابخانه‌ها، این محصول با انواع طرح های متنوع بسیار زیاد شده است. در این مقاله سعی کرده ایم که انواع مختلف کتابخانه هایی که برای اتصال به دیوار یا قرار دادن در زمین در اتاق پذیرایی یا اتاق مطالعه می توانید استفاده کنید را بیاوریم.

 

کتابخانه

 

 

اگر دقت کنید بیشتر آنها در عین زیبایی سادگی خاصی دارند و در ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که نیاز مشتری با توجه به سلیقه و محدودیت ها برطرف می شود. کتابخانه هایی که از جنس فلز هستند با توجه به اینکه دکوراسیون داخلی خانه به چه صورت است و قرار است کتابخانه در سالن پذیرایی یا اتاق کار قرار داده شود می تواند متفاوت باشد.

 

 

کتابخانه

 

 

در دنیای مدرن با توجه به تنوع سلایق انواع مختلف طراحی های مدرن و خلاقانه برای کتابخانه ها صورت گرفته است.

 

 

کتابخانه

 

مدل کتابخانه و قفسه های درختی مدرن

یکی از مدل هایی که اخیراً در طراحی کتابخانه‌ها باب شده است طرح های درختی می باشد که با چوب هایی از جنس های مختلف و رنگ های متنوع این کتابخانه ها طراحی و ساخته شده اند که مورد استقبال زیادی قرار گرفتند.

 

کتابخانه

 

 

در بعضی از موارد حتی دیده می‌شود که افراد با استفاده از وسایلی که دیگر کارآیی سابق خود را ندارند و جز به وسایل بی اهمیت و دور ریختنی محسوب می‌شوند توانستند یک کتابخانه جذاب و زیبا درست کنند.

 

 

کتابخانه

 

یکی دیگر از روش هایی که میتوان برای تهیه کتابخانه‌ها استفاده کرد نصب طبقه های چوبی و فلزی برای قرار دادن کتاب ها و مجلات هست که می توانید در کنار مبل ها و کاناپه ها استفاده کنید.

 

 

 

مدل کتابخانه های مدرن با باکس های چوبی

خیلی از وسایل مورد نیازی که در خانه های مدرن امروزی کاربرد دارد از باکس های چوبی تهیه شده اند. یعنی می توان گفت که متریال اصلی ساختن این وسایل ضروری خانگی امروزی از باکس های چوبی تهیه شده است.

 

کتابخانه

 

 

اگر دقت کنید متوجه میشوید که در دکوراسیون داخلی بیشتر منازل از تکه های چوبی زیبا در قسمت های مختلف استفاده می شود که هم جنبه زیبایی دارد و هم کاربردی است.

 

 

کتابخانه

 

اگر این باکس های چوبی به طور منظم چیده شوند و یا حتی در بعضی مواقع حتی مدل‌های نامنظم چیده شده آن هم می توانند زیبا باشند و یک کتابخانه زیبای زمینی و یا دیواری مدرن کوچک و بزرگ را برای شما بسازند.

مدل جاکفشی دیواری مناسب دکوراسیون ورودی خانه های آپارتمانی،قیمت

یکی از ابزارهایی که امروزه در بیشتر خانه های مدرن و سنتی دیده می‌شود و از دیرباز در بیشتر خانه ها به شکل های مختلف وجود داشته است جاکفشی ها هستند. جاکفشی ها محلی برای نظم دهی و نگهداری کفش ها بودند که تا به امروز در طرح ها و شکل های مختلفی طراحی و تولید شده‌اند.

 

 

جاکفشی

 

در این مقاله سعی داریم که شما را با انواع مختلف جاکفشی های امروزی آشنا کنیم و با آشنایی شما با این مدل ها قصد داریم که شما را در انتخاب و مقایسه جا کفشی مناسب یاری دهیم.

 

جاکفشی

 

ممکن است از نظر شما انتخاب جاکفشی کار بسیار ساده و پیش پا افتاده ای باشد و تنها ملاک شما زیبایی جاکفشی باشد. اما اگر با مدل های مختلف آشنا شوید متوجه تفاوت ها خواهید شد و آنگاه در انتخاب خود دقت بیشتری به خرج می دهید.

 

جاکفشی

 

اما در بعضی از مدل هایی که شما مشاهده خواهید کرد کیفیت بر زیبایی پیشی گرفته است و طراحان از طراحی آنها هم هدف‌های خاص خود را داشتند. انواع مختلف جاکفشی ها وجود دارد که بعضی از آنها به صورت دیواری هستند و بعضی به صورت پایه دار.

 

 

جاکفشی

 

جاکفشی ها به گونه ای ساخته می شوند که در کنار کمد لباس یا آینه و غیره قرار می‌گیرند و چند هدف با هم دنبال شود. جاکفشی های دیواری به علت اینکه در فضا معلق هستند باعث می‌شوند که فضای بیشتر مورد استفاده شما باشد و محیط بزرگتر نشان داده شود.

 

جاکفشی

 

اولین اولویت در خرید جا کفشی مناسب باید اندازه آن باشد و شما در نظر بگیرید که چه میزان فضا در محیط منزل برای نگهداری کفش قرار است اختصاص دهید. در صورتی که فضای زیادی برای این کار دارید پیشنهاد میکنیم جاکفشی های ایستاده و بلند را انتخاب کنید که با دکوراسیون های فضای بزرگ همخوانی دارد.

 

 

جاکفشی

 

سعی کنید اولویت دوم شما هنگام خرید جاکفشی زیبایی و استحکام آن باشد. استحکام جاکفشی که شما خریداری می کنید بستگی به مواد سازنده آن دارد که این مواد در زیبایی جاکفشی هم تاثیر گذار است. اصولا جاکفشی هایی که قیمت پایین تری دارند از مکعب های پلاستیکی کم ضخامت تشکیل شده‌اند.

 

جاکفشی

 

ممکن است شما یک جا کفشی را خریداری کنید اما به هیچ وجه با دکوراسیون منزل شما هماهنگ نباشد و پیشنهاد می کنیم علاوه بر در نظر گرفتن تمامی موارد مدلی را انتخاب کنید که به سبک منزل شما بخورد. مدل های ام دی اف نسبت به مدل های چوبی وزن کمتری را دارند و خیلی راحت تر روی دیوار محکم می شوند اما مقاومت و زیبایی مدل های چوبی را ندارند.

 

 

جاکفشی