دکور

دکور

دکور

دکور

روش های مراقبت از تشک تخت خواب،سلامت تشک خواب

زیبایی و کیفیت دکوراسیون اتاق خواب شما یکی از عواملی است که برای شما بسیار اهمیت دارد ولی پیشنهاد می‌کنیم در کنار توجه به این زیبایی ها دقت کنید که در مراقبت از تشک تختخواب نهایت دقت عمل را به خرج دهید.

اشتباه‌های هر چند کوچک می‌تواند باعث شود که تشک شما خراب شود و یا از حالت استاندارد خارج شود و برای فیزیک بدنی شما ایجاد مشکل کند.

 

تشک

 

روش های سالم ماندن تشک تخت خواب

بیشتر افراد در طول روز هفت الی هشت ساعت را به خوابیدن و استراحت کردن اختصاص می دهند تا بتوانند از خستگی ها و تنش هایی که در طول روز با آنها دست به گریبان بودند خلاص شوند. برای اینکه بتوانید از این خستگی ها راحت شوید احتیاج دارید در جای مناسب و راحتی به استراحت کردن بپردازید.

پس بهتر است محل خواب و جای خواب شما راحت و پر از آرامش باشد تا بتواند کیفیت خواب شما را تضمین کند.

 

 

نکاتی که برای خرید تشک مناسب باید مد نظر داشته باشید را در مقاله ای جدا برای شما بازگو کردیم و بعد از اینکه تشک مناسب را انتخاب و خریداری نمایید بهتر است به خوبی از آن مراقبت کنید تا خیلی زود خراب نشود و آسیب نبیند.

 

تشک

 

گاهی تشک را بچرخانید

سعی کنید عادت کنید که ماهی یک بار تشک را از بالا به پایین بچرخانید، با انجام این کار سعی کرده اید که شکاف ها و درز هایی که به خاطر وزن بدن شما در تشک ایجاد می شود به تاخیر بیافتد.

 

تشک

 

از محافظ تشک استفاده کنید

اگر شما جزء افرادی هستید که بر روی تشک تختخواب خود محافظ قرار نمیدهید باید بگوییم که تشک شما زودتر خراب خواهد شد. بهتر است روی تشک خودتان را با بافت های محافظ بپوشانید تا آن را در برابر عوامل مختلفی مثل رطوبت و تکه های بسیار ریز پوست و گرد و غبار و چربی بدن مصون کنید. اگر این کار را انجام ندهید تشک شما به زودی خراب می‌شود و غیرقابل استفاده خواهد شد.

 

تشک

 

پریدن روی تخت

اگر در خانه خود کودکان بازیگوش دارید و ممکن است که آنها روی تخت بپرند و یا خودتان برای اینکه بتوانید به سقف یا قسمت های بالای دیوارها دسترسی پیدا کنید ممکن است روی تشک بایستید باعث می‌شوید که فشار بر واحد سطح زیاد شود و این فشار زیاد در طولانی مدت می تواند باعث تخریب قطعی تخت تشک شما شود.

اگر زیر تخت شما از جنس چوب است باید بگوییم که این کار شما خطرات بیشتری را به دنبال خواهد داشت و اشتباه خیلی بزرگ است زیرا ایستادن و پریدن بر روی تخت می تواند در یک لحظه باعث شکستن چوب ها بشود و شما با چوب و تشک به روی زمین بیفتید و برای شما خطرناک خواهد بود.

 

 

تشک

 

از پارچه های تزیینی آویز برای تشک استفاده کنید

خیلی از کسانی که از این پارچه ها استفاده می کنند هدفشان تزئین و زیباتر کردن اتاق است. با انتخاب رنگ مناسب شما به این هدف نزدیک تر هم می شوید. اما باید بدانید که این کار شما علاوه بر این که باعث زیباتر شدن فضای اتاق می شود وجود این پارچه باعث می شود که گرد و خاک و موی حیوانات زیر تخت شما جمع نشوند.

زیرا عواملی که گفته شد هم باعث می شود که اتاق شما کثیف شود هم جمع آوری و ماندن آنها در محیط می‌تواند باعث ایجاد انواع حساسیت ها و بیماری ها شود.

 

تشک

 

اجازه ندهید حیوانات روی تخت شما بخوابند

وقتی که شما اجازه دهید حیوانات خانگی شما روی تختتان بخوابند باعث می‌شوید که موی زیادی بر روی تخت شما جمع شود و احتمال ایجاد انواع حساسیت ها و عطسه و مشکلات بعد از آن به وجود خواهد آمد.

 

تشک

 

چند وقت یک بار تشک را تمیز کنید

مثل سایر وسایل دیگری که در منزل شما وجود دارد و شما آنها را گردگیری و تمیز میکنید تشک ها هم نیاز به نظافت و مراقبت دارند. سعی کنید حداقل دو بار در سال تشک خود را تمیز کنید و حتی بهتر است هر فصل این کار را تکرار کنید.

به منظور تمیز کردن تشک سعی کنید همه ی رویه های تشک را از روی آن بردارید و اطراف و روی تشک را به صورت کامل جارو بزنید و تمیز کنید. هنگام تمیز کردن به شکاف و درز های تشک هم دقت کنید. زیرا ممکن است گرد و خاک زیادی در این درو شکاف وجود داشته باشد و شما از آن غافل شوید.

 

 

نظافت و جارو زدن

قبل از اینکه تخت را تمیز کنید و جارو بزنید می توانید مقداری جوش شیرین روی تشک بریزید تا همه بوهای بد آن را از بین ببرید.

 

تشک

 

بگذارید به تشک شما نور بتابد

سعی کنید مانند سایر لباس هایی که پیشنهاد می شود گاهی جلوی آفتاب پهن شوند، اجازه دهید که تشک شما هم در برابر هوای تازه و نور آفتاب قرار بگیرد. با این کار باعث می‌شوید که بوی بد تشک و گرد و خاک آن از بین برود.

 

اجازه ندهید لکه ها بمانند تا خشک شوند

سعی کنید از گذاشتن مایعات در کنار تشک خود جدا خودداری کنید. هر وقت که یک ماده مرطوب روی تشک شما ریخت باید خیلی سریع روی تشک را بردارید و از یک حوله استفاده کنید و آن را خشک کنید.

اگر نیاز دیدید از پاک کننده های صنعتی و جوش شیرین برای پاک کردن کامل و لکه استفاده کنید. قبل از اینکه روی تشک را بکشید سعی کنید از خشک شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید برای این کار می توانید از سشوار کمک بگیرید.

 

 

تشک

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.