دکور

دکور

دکور

دکور

نحوه چیدمان صحیح و اصولی میز اداری،تنظیم صندلی

در این مقاله سعی داریم که شما را با اصول و استانداردهای چیدمان صحیح میزهای اداری و دکوراسیون اداری آشنا کنیم. در صورتی که چیدمان ابزار و وسایل در دکوراسیون محل کار شما به نحو صحیحی انجام نشده باشد می تواند در طولانی مدت باعث آسیب زدن به شما شود.

 

 

 

دکوراسیون اداری

 

چیدمان وسایل میز رایانه

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نفوذ در تمامی زمینه ها کار با کامپیوتر در زندگی روزمره بیشتر افراد جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و تقریباً بیشتر افراد برای انجام کارهای خود نیاز به کار کردن با کامپیوتر را پیدا میکنند. این روند تا جایی میرود که اگر شخصی که کار با کامپیوتر را بلد نباشد به عنوان یک شخص بی سواد شناخته می شود. 

 

 

هنگامی که پشت کامپیوتر می نشینید و یا وسایل مورد نیاز خود را بر روی میز رایانه قرار می دهید باید یک سری اصول را رعایت کنید که اگر آنها را درست انجام ندهید باعث آسیب رسیدن به کاربر میشود.

 

دکوراسیون اداری

 

طرز چیدن وسایل روی میز اداری

در نظر داشته باشید که سطح انتهایی میز کار شما جای وسایلی مانند مانیتور یا ساعت و قاب عکس و بلندگوها و جای مداد خودکار است. بعد از آن سطح میانی میز ها جای مناسبی برای قرار دادن ماشین حساب تلفن و ابزار اینچنینی می باشد.

 

 

دکوراسیون اداری

 

در نهایت سطح جلوی میزها جای مناسبی برای قرار دادن وسایلی است که کاربرد بیشتری دارد. این وسایل شامل مواردی مثل صفحه کلید، ماوس و ماوس پد می باشد. در صورتی که میز شما از آن دسته میزهایی است که صفحه جداگانه برای کیبورد و ماوس داشته باشد باید در نظر داشته باشید که خیلی برای کار شما مناسب نیستند. 

 

دکوراسیون اداری

 

با این که اگر توجه کرده باشید بیشتر میز هایی که برای کامپیوتر طراحی میشوند دارای صفحه جدا برای کیبورد می باشند ولی این شیوه از نظر طبی کاملاً اشتباه است. زیرا هنگامی که شما مشغول کار با کامپیوتر هستید بهتر است زاویه مچ شما خنثی یعنی زاویه صفر تا 5 درجه باشد. در صورتی که دست شما در زاویه غیر از این قرار بگیرد میتواند باعث ایجاد درد در ناحیه مچ شود.

 

 

نحوه قرار گرفتن مانیتور

مانیتور ها بر روی میز باید به صورتی قرار گیرند که بشود بالاترین نقطه آنها را دید. یعنی چشم شخصی که قرار است با کامپیوتر کار کنند موازی بالاترین قسمت کامپیوتر باشد. بهتر است فاصله ی چشم شما از صفحه مانیتور 40 تا 70 سانتیمتر باشد.

 

دکوراسیون اداری

 

نحوه قرار گرفتن صفحه کلید

بهتر است صفحه کلید یا کیبورد را طوری روی میز قرار دهید که دقیقا روی میز و رو به روی مانیتور باشد. زیرا در این حالت زاویه بین بازو و ساعد 90 درجه خواهد شد و بهتر است از این زاویه بیشتر نشود.

هنگام کار بهتر است هر دو مچ شما کاملاً به صورت موازی روی صفحه کلید قرار بگیرد و هر کدام قسمت مشخصی از کیبورد را بپوشانند. یعنی صفحه کلید یا همان کیبورد بین دو دست شما تقسیم شود.

 

 

دکوراسیون اداری

 

وقتی که هنگام کار با کامپیوتر مچ دست خود را به سمت داخل یا خارج خم کنید آن را از حالت عادی خارج کردید و کمکم دچار آسیب دیدگی خواهد شد. وقتی که کف دست شما با مچ زاویه تشکیل دهد باعث می شود که دست شما آسیب ببیند.

 

اگر توجه کرده باشید در زیر بعضی از صفحه کلید ها پایه قرار داده شده است و شما فکر میکنید با باز کردن این پایه ها دید بهتر و کارایی بهتری از کیبورد خود خواهید داشت. اما این طور نیست قرار دادن زاویه برای دست هنگام تایپ کردن بدترین حالت برای مچ می باشد.

 

دکوراسیون اداری

 

صندلی اداری

بیشتر افرادی که در محیط های اداری یا شرکتی مشغول کار هستند هنگام کار از صندلی های معمولی استفاده می کنند. استفاده از صندلی های معمولی هنگام کارهایی که چند ساعت در روز وقت شما را می گیرد می تواند باعث آسیب رسیدن به بدن شما شود. این موضوع وقتی شدیدتر میشود که شما از صندلی های بدون تحرک چوبی و استفاده کنید. 

 

دکوراسیون اداری

 

حتی اگر برای صرفه جویی در هزینه سعی کنید صندلی معمولی خریداری کنید در طولانی مدت متوجه میشوید هزینههایی که بعدها صرف بیماریهای حاصل از این کار خواهید کرد به هیچ وجه به صرفه نخواهد بود و آسیب بیشتری به شما می زند.

 

 

دکوراسیون اداری

 

پس بهتر است قبل از اینکه به هر نوع بیماری فیزیکی ناشی از کار نامناسب در محیط های اداری مواجه شوید صندلی و میز استاندارد برای محیط های کار و اداره خود تهیه کنید. صندلی مناسب دارای یکسری ویژگی هایی است که از این قرار است:

  • متحرک، دوار و با پایه چرخ دار باشد

  • ارتفاع صندلی بر اساس قد قابل تغییر باشد

  • صندلی بر اساس وزن شما، مفصل هایی داشته باشد که بتواند حرکات تان را تنظیم کند

  • پشتی صندلی باید طوری باشد که از بروز کمردرد و درد های مفصلی جلوگیری کند

  • محل نشستن آن از جنسی باشد که سُر نخورید

  • حداقل چهار پایه باشد (هر چه بیشتر، بهتر) و قابلیت چرخش 360 درجه ای داشته باشد.

 

دکوراسیون اداری

 

تنظیم صندلی رایانه

هنگامی که میخواهید صندلی رایانه و صندلی که بر روی آن هنگام کار کردن مینشینید را تنظیم کنید سعی کنید روبه روی آن بایستید و زانوها در محلی قرار بگیرد که شما می نشینید. یعنی زانوها با محل نشستن شما هم راستا باشند.

 

دکوراسیون اداری

 

سپس روی صندلی بنشینید و قسمت داخلی زانو را با لبه صندلی در اندازه گیری بهتر است به اندازه یک مشت جمع شما فاصله داشته باشد. زانوها باید زاویه 90 درجه داشته باشند و تکیه گاه صندلی شما باید طوری تنظیم شود که قسمت انحنا تورفتگی کمر شما پر شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.