دکور

دکور

دکور

دکور

ارتفاع مناسب تلویزیون از سطح زمین باید چقدر باشد؟،میز

امروزه برای اینکه خانه های ما دکوراسیون مناسبی داشته باشد لازم است که اطلاعات زیادی در مورد وسایل مختلف و قانون و قواعدی که برای هر کدام از آنها بر قرار است داشته باشیم زیرا خانه های امروزی مانند خانه های قدیمی نیست که با وسایل بسیار محدود چیده شده باشد و در خانه های امروزی ابزار و وسایل بسیار زیاد و متنوعی در هر خانه وجود دارد که برای چیدن صحیح هر کدام از آن ها لازم است که از جایگاه آنها و کاربرد هدفی که دارند اطلاع داشته باشیم تا بتوانیم بهترین دکوراسیون با نظم و چهره قابل توجهی داشته باشیم.

 

 

تلوزیون

 

در بین وسایلی که در اتاق نشیمن ها و قسمت های مختلف یک خانه قرار می گیرد تلویزیون‌ها جزء مهم ترین ها هستند که مرکز دور هم نشستن ها و مهمانی ها هستند و اگر این تلویزیون ها در جایگاه مناسب و ارتفاع مورد نظر قرار نگیرند می‌توانند باعث کاهش جذابیت یک دکوراسیون شود.

 

تلوزیون

 

برای اینکه تلویزیون ها در دکوراسیون به صورت مناسبی قرار گیرند نیاز به میز تلویزیون دارید و این میز تلویزیون ها با توجه به تقاضای مختلف افراد در طرح ها و سبک های متنوع طراحی و تولید شده‌اند و در بازار عرضه می‌شوند.

 

 

تلوزیون

 

بنابراین برای اینکه این میز تلویزیون ها در یک مکان مناسب و استاندارد قرار داده شوند که هم از نظر پزشکی و هم از نظر زیبایی همه قواعد و قوانین رعایت شده باشد نیاز دارید که یک سری اطلاعات در این مورد داشته باشیم.

 

تلوزیون

 

امروزه تلویزیون ها در واقع مرکز توجه افراد خانه هستند و در چیدمان منزل تاثیر بسیار زیادی دارند و همچنین ارتفاع تلویزیون از زمین باید به گونه‌ای باشد که هم ارتباط چشمی به خوبی برقرار شود و هم راحتی در نشستن و تماشا کردن حفظ شود.

 

تلوزیون

 

بهترین ارتفاع برای قراردادن تلویزیون

بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند بیشتر خانه ها تلویزیون دارند و خیلی از آنها درک درستی از اهمیت جایگاه و ارتفاع تلویزیون ندارند و برای اینکه بتوانند موقعی که تلویزیون را نصب میکنید ارتفاع استاندارد را در نظر بگیرید لازم است که از این ارتفاع گاهی داشته باشید زیرا اگر این نکته را رعایت نکنید ممکن است باعث درد در مفاصل گردن شما بشود.

 

 

تلوزیون

 

این که تلویزیون را در دکوراسیون منزل نصب کنید لازم است که اندازه و کیفیت تلویزیون را مد نظر قرار دهید و سعی کنید فاصله آن با اولین شخصی که در نزدیکی تلویزیون قرار میگیرد را به صورت استاندارد قرار دهید. ولی در هر صورت در نظر داشته باشید تلویزیون شما در هر ابعادی و با هر کیفیتی که باشد لازم است خط مرکزی صفحه تلویزیون شما با خط دید بیننده منطبق باشد. پس مهم ترین عاملی که برای ارتفاع تلویزیون هم مدنظر قرار می گیرد این است که ارتفاع متوسط بیننده از تلویزیون چه مقدار است و بعد از آن این است که اندازه تلویزیون چقدر است.

 

تلوزیون

 

برای اینکه با درک درستی این موارد را بررسی کنید تلویزیون خود را اندازه گیری کنید و همچنین اندازه گیری کنید که وقتی یک فردی بر روی کاناپه ای که رو به روی تلویزیون قرار دارد می نشیند ارتفاع سطح دید آن از زمین چقدر است. اگر کاناپه ها در اندازه نرمال باشند این ارتفاع معمولاً یک متر یا کمی بیشتر خواهد بود.

 

تلوزیون

 

بهترین فاصله از کسی که تلویزیون را تماشا می کنند تا صفحه تلویزیون دو برابر و نیم طول تلویزیون ها می باشد. ولی برای این موضوع هم نظرها مختلف است که بعضی از کارشناسان فکر می‌کنند اندازه تلویزیون ها باید با توجه به اندازه اتاق در نظر گرفته شود و فاصله ای که بین تلویزیون و افراد بیننده می تواند وجود داشته باشد یک و نیم برابر طول تلویزیون است.

 

تلوزیون

 

اگر اتاق نشیمن شما آنقدر بزرگ است که موقعیت کاناپه ها نسبت به تلویزیون سه و نیم متر فاصله دارد پیشنهاد می کنیم تلویزیون 55 تا 60 اینچی تهیه کنید و یا حتی می توانید تلویزیون های تا اندازه 70 اینچ هم برای همچین اتاق و نشیمنی تهیه کنید.

 

 

با استفاده از مطالبی که برای شما بازگو کردیم متوجه می شوید که اگر تلویزیون روی شومینه قرار بگیرد خیلی از نظر قواعد، کار درستی نیست ولی بعضی ها به خاطر کوچک بودن منزل و شرایط ویژه ای که وجود دارد ترجیح میدهند تلویزیون را روی شومینه قرار دهند. در این موارد صاحبخانه مجبور می‌شود که خط دید افرادی که ایستاده اند را برای قرار دادن تلویزیون مدنظر قرار دهد نه خط دید افرادی که بر روی کاناپه نشسته اند، زیرا به علت وجود شومینه تلویزیون بالاتر از حد مجاز قرار می گیرد.

 

تلوزیون

 

البته باز هم بستگی دارد تلویزیون قرار است در چه محیطی قرار بگیرد ممکن است تلویزیونی که شما قرار است در یک محیط قرار دهید همیشه داخل یک خانه نباشد و به طور مثال برای یک سالن بازی مثل سالن بازی بیلیارد تهیه شده باشد که در این صورت حتما باید با خط دید افراد ایستاده مطابقت داشته باشد.

 

 

تلوزیون

 

 اینکه تلویزیون ها در کدام قسمت از خانه و به چه نحوی قرار داده شود کاملا به افراد وابسته است. ممکن است کسی مدنظر اصلیش تلویزیون باشد و سعی کند خود تلویزیون در جایی قرار داده شود که افراد برای تماشای فیلم دچار مشکل نشوند و بعضی ها فقط قصد دارند که تعادل بین اجزا و ابعاد محیط برقرار شود و توجه به اینکه افراد بیننده تلویزیون برای تماشای تلویزیون دچار مشکل شوند را ندارند.

 

تلوزیون

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.