دکور

دکور

دکور

دکور

نحوه ست کردن مبلمان راحتی چوبی با دکوراسیون منزل

در چند سال اخیر استفاده از مبلمان تقریباً در همه خانه ها جا افتاده است و از بین سبک های مختلف مبل ها، مبل راحتی بیشترین طرفدار را در بین مصرف‌کنندگان پیدا کرده است. به همین علت تنوع مبل راحتی در بازار بیش از سایر سبک های دیگر است و شما با هر سلیقه و هدفی که وارد فروشگاه و بازار شوید و یا به وب سایت های مختلف سر بزنید می توانید در نهایت مبلمانی که با نظر شما هماهنگی داشته باشد را پیدا کنید.

 مبل های راحتی در دو سبک مختلف ساخته می شوند که در بعضی از آنها وقتی به ظاهر مبل نگاه می کنید فقط پارچه میبینید و چوبی که در ساخت این مبلمان بکار رفته کاملا از دید شما مخفی است. اما در بعضی دیگر از مبل های راحتی شما میتوانید چوبی که در ساخت مبل بکار رفته را در قالب پایه مبل و یا دستی چوبی مبل مشاهده کنید و در بعضی دیگر از مدل ها در فریم اصلی مبل هم می توانید چوب ها را با مدل های مختلف مشاهده کنید. از انواع مبل های راحتیمی‌توان به مبل هایی که ساختار چوبی دارند اشاره کرد که معمولا طرفداران زیادی دارند و آنها را به اسم مبل راحتی می شناسند.

 

نحوه ست کردن مبلمان راحتی چوبی با دکوراسیون منزل

 

مبل راحتی چوبی

 

در این مطلب سعی داریم تا شما را با انواع مختلف مبل های راحتی چوبی آشنا کنیم و درمورد آنها اطلاعات مفیدی را برای شما بازگو کنیم.

 

 

میز و مبل راحتی چوبی

 

برای ساخت مبل های راحتی از چوب های مختلفی استفاده میکنند که این چوب ها رنگ های مختلفی دارند و معمولا به طور کلی هر چه رنگ چوب تیره تر باشد مرغوب تر است و برای زیباتر شدن مبل اگر در ساخت مبل از چوب تیره استفاده شود سعی می کنندکه با وجود آوردن یک تضاد جذابیت مبل را بالا ببرند به طور مثال از پارچه رنگ روشن برای روکش استفاده می کنند.

 

 

مبل راحتی چوبی

 

پارچه هایی که برای روکش مبل راحتی انتخاب می شود هم از نظر جنس و هم از نظر رنگ تنوع زیادی دارند که شما با توجه به تم کلی دکوراسیون منزل خود میتوانید رنگ روکش مبل را انتخاب کنید.

از بین رنگ های مختلف رنگ سفید اخیرا محبوبیت بیشتری در بین افراد پیدا کرده و خانواده‌هایی که تصمیم دارند برای منزل خود مبل راحتی چوبی خریداری کنند تمایل دارند از رنگ سفید در مبلمان آنها استفاده شود زیرا کاربرد بیشتر رنگ روشن در دکوراسیون منزل باعث می شود خانه شما دلبازتر به نظر برسد و آرامش بیشتری داشته باشد.

 

 

مبل راحتی چوبی

 

رنگ سفید در دکوراسیون منزل شما علاوه بر مواردی که گفتیم می تواند ویژگی های مثبت دیگری هم داشته باشد. به طور مثال رنگ سفید چون یک رنگ خنثی است با همه رنگ های دیگر می تواند ترکیب شود و شما برای خرید وسایل جانبی و یا دکوری ها نگرانی نخواهید داشت.

 و از سوی دیگر اگر از رنگ سفید در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید در صورت کثیف شدن مبلمان زودتر متوجه می شوید و زودتر آن را تمیز می کنید که این برای خانه هایی که فرزند کوچک دارند یک نکته کاملا مثبت است.

 

مبل راحتی چوبی

 

مبل های راحتی چوبی در رنگ ها و طرح های مختلفی طراحی و تولید شده اند. در بعضی از مدل ها دیده می‌شود که چوبی که در طراحی به کار رفته است خیلی کم دیده می‌شود این نوع مبلمان معمولا پایه های کوتاهی دارند و می توانند تنوع رنگی زیادی از طیف روشن تا تیره داشته باشند.

 

 

مبل راحتی چوبی

 

از مبل های راحتی چوبی می‌توان در قسمت‌های مختلفی مثل نشیمن و یا حتی بعنوان میز صندلی های غذاخوری استفاده کرد. در بعضی از مدل ها این قابلیت وجود دارد که شما هم می‌توانید به عنوان نشیمن از آنها استفاده کنید و هم برای پذیرایی ها و مهمانی ها بسیار کارآمد هستند و حس و حال جذابی را در شما به وجود می آورند و چوب ها حس طبیعت را در منزل شما منعکس میکنند.

 

 

مبل راحتی چوبی

 

میز و صندلی های غذاخوری چوبی هم در دسته ی مبلمان پر طرفدار قرار دارند و تنوع بسیار بالایی دارند و می توانند در انواع و اقسام طرح ها و رنگ ها تولید شوند که ویژگی های مختلفی داشته باشند و تنوع زیاد در این محصول باعث می شود که شما بتوانید مبلمانی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با دکوراسیون داخلی شما داشته باشد.

 

مبل راحتی چوبی

 

اگر از یک مبلی خوشتان آمد ولی روکش آن را دوست نداشتید هم خیلی راحت می توانید روکش دیگری برای مبلمان خود را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید تا برای شما سفارشی آن را بسازند.

 

 

مبل راحتی چوبی

 

ممکن است تصور کنید که چوب هایی که در مبل های راحتی چوبی به کار رفته است کم است و دوست دارید ظاهر چوبی آن بیشتر نمایان باشد برای این کار می توانید از وسیله های دیگری هم کمک بگیرید به طور مثال میزهای جلو مبلی که در جلوی مبلمان شما قرار است واقع شود می‌تواند از جنس چوب باشد و دقیقا از همان چوبی باشد که در چهار چوب مبلمان شما استفاده شده است و این کار باعث جذابیت بیشتر در دکوراسیون منزل شما خواهد شد.

 

مبل راحتی چوبی

 

در بعضی از مدل های میزهای ناهار خوری و غذاخوری که شرکت‌های مختلف ساخته اند مشاهده می کنید در قسمت وسط میز غذاخوری یک قسمت گردان وجود دارد که معمولاً در قسمت گردان سعی می کنند دسر ها و خوراکی هایی که در کنار غذا سرو می‌شود را قرار دهند تا بتوانید با گرداندن آن قسمت وسایل پذیرایی را در اختیار همه مهمانان قرار دهید.

 

 

مبل راحتی چوبی

 

مبل راحتی چوب و پارچه

متریالی که در ساخت مبل راحتی به کار رفته چوب و پارچه هستند که در بعضی از نمونه های مبل راحتی چیزی که در ظاهر دیده می شود فقط پارچه است و کلاف چوبی مبل دیده نمی شود اما در بعضی دیگر از نمونه ها طراحی به صورتی است که شما چوبی که در ساخت مبل بکار رفته مشاهده می کنید.

 اگر تصمیم گرفتید از مبل های راحتی برای منزل خود استفاده کنید هنگام خرید دقت کنید که قرار است چه کسانی از این مبلمان استفاده کنند. به طور مثال اگر در خانه خود فرد میانسال یا خردسال دارید سعی کنید از مبل هایی که در ظاهر آنها چوب مبل مشخص است استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب رسیدن به میانسالان و یا خردسالان شود و بهتر است در این موارد از مبل هایی که ظاهر آنها تمام پارچه است استفاده کنید.

 

مبل چوبی

 

 اما اگر در خانه خردسال و یا میانسالی ندارید استفاده از مبل های راحتی که در ظاهر آن چوب هم مشخص است باعث زیباتر شدن محیط خانه شما می شود. ولی هنگام خرید مبل به متراژ محیطی که قرار است مبل را برای آن خریداری کنید توجه کنید و سعی کنید علاوه بر زیبایی پارامترهای دیگری را هم برای خرید مبل مد نظر بگیرید.

 به طور مثال سعی کنید مبلی خریداری کنید که در ساخت نشیمن آن از فوم سرد استفاده شده باشد تا دیرتر شکل خود را از دست بدهد و همچنین از پارچه های مرغوب برای روکش مبل استفاده شده باشد.

 

مبل چوبی

 

مبل راحتی دسته چوبی

همانطور که گفتیم مبل های راحتی به دو صورت هستند. یعنی ممکن است چوب در ظاهر آنها مشخص باشد و یا اینکه شما هیچ چوبی در ظاهر نبینید و فقط کلاف مبل چوبی باشد. در نمونه هایی که طراحان تصمیم گرفته اند در ظاهر مبل راحتی علاوه بر پارچه، چوب هم مشخص باشد معمولا این چوب ها را به شکل دسته چوبی مبل یا پایه های چوبی مشاهده می کنید و یا قسمت های روی دسته مبل قرار می دهند که شما می توانید برای گذاشتن ظرف های پذیرایی و یا دکوری استفاده کنید.

 

مبل چوبی

 

در بعضی دیگر از مبل ها این چوب را فقط در قسمتی از پایه مبل مشاهده می کنید که ممکن است از نظر شما بودن و نبودن این پایه چوبی تاثیر چندانی در ظاهر مبل نداشته باشد اما کاملا اشتباه است و ظاهر این مبل ها با وجود همان تکه های چوبی که در پایه مبل دیده می‌شود از یکنواختی خارج شده است.

 استفاده از چوب ها در فرم های متنوع برای ساخت مبل های راحتی باعث شده که این دسته از مبل ها تنوع خیلی زیادی داشته باشند تا شما با هر سلیقه ای که پا به فروشگاه و یا بازار بگذارید بتوانید نمونه‌ی مورد علاقه خود را پیدا کنید.

 

مبل چوبی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.